Welkom op het tweeling forum, het forum voor vraag en antwoord rondom meerlingen

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

3 autostoeltjes op de achterbank

Marion 04-01-06 14:38
Hallo allemaal,

Heb net dit forum gevonden en zit zelf met een vraag over hoe iedereen dat toch doet met autostoeltjes op de achterbank. Ik ben nu bijna 14 weken zwanger van een tweeling en we hebben een zoontje van 21 mnd.Mijn zoontje zit nu in priori Xp achterin.Nu moeten we op zoek naar een andere auto vanwege ruimte maar wie weet nou in welke auto je nu 3 autostoeltjes(eerst dus de Xp en 2 maxi cosi city' s later 2 priori Xp en evt rodi Xp). Het leifst willen we niet gelijk zo' n grote bus maar bv gewoon een station.Wie kan ons wat meer informatie geven?We kiezen ws voor een urban jungle duo als wagen dus die moet ook mee kunnen.

Hotforum
Gratis je eigen forum
Meiskje
04-01-06 20:28
Hallo, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Goed dat je op onderzoek uitgaat, want mijn ervaring is ' hoe meer je vraagt, hoe meer je weet en hoe minder je hoeft uit te geven soms!' .

Wij hebben ook 3 kinderautostoeltjes op de achterbank. Onze tweeling is net 1 jaar en onze oudste dochter is net 3 jaar. De tweeling zit nu in een maxicosi Priori SPS en de oudste in zo' n tussenstoeltje (stoelverhoger met rugleuning en gordelgeleiders). Dus 3 volwaardige plekken. We hebben een Citroën Xara Picasso gekocht toen de tweeling pas geboren was. Onze kinderwagen (Bebe Confort Twin Club) past er prima in, mét nog een gewone (eenling)buggy (ook van Bebe Confort) én 2 kratjes (opgevouwen) eronder. Echt een heerlijke ruime auto, met 3 stoelen (dus geen bobbel in het midden van de bank) achterin. Echt een aanrader dus.

Succes met zoeken!
Groetjes Meiskje.

Angélique
06-01-06 14:16
Hoi!
Gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet lekker van je eerste kindje, kan nu nog lekker!!

Ook wij hadden het probleem wat jullie hebben... Hadden eerst een Alfa 156 (onze droomauto...!) en hebben die ingeruild (en flink bijgelegd) voor een Seat Alhambra. Hier passen ook met gemak de 3 stoelen in en achterin past zelfs nog onze fietskar (niet ingeklapt) en een Kiwi explorer kinderwagen. Een erg ruime auto dus! Je zit ook lekker hoog en hebt dus goed uitzicht op de weg!

Succes met alles!

Groetjes Angélique

marit
07-01-06 15:52
Wij hebben een Citroën Berlingo (overigens gekocht toen ik zwanger was van de tweeling, maar nog niet wist dat het er 2 zouden worden. Achteraf is het dus een goede keuze geleken!) en daar passen prima onze 2 Maxi Cosi' s Priori XP en 1 maxi Cosi Rodi XP op de achterbank! Daarnaast heb je achterin een enorme (hoge) laadruimte, dus ideaal voor de tweelingkar en andere bagage (en je hebt zo af en toe wat mee te zeulen...).

karin
09-01-06 21:52
wij rijden in een peugot 406 break
we hebben een tweeling op de achterbank in een maxi cosi stoel (type weet ik even niet)
Maar daar past geen ander stoeltje meer tussen

Als je dun bent en klein kan je er nog net tussen zitten

roos
17-01-06 21:26
wij hebben nu een fiat multipla (6 persoons dus)
maar we hebben een jaar met zijn zessen in een volkswagen
gezeten (4 persoons). 1 maxicosis achterin (bebe comfort) en ik in een hoek en madelief naast me en Robin in de andere hoek en 1 macicosi op de voorstoel, en het zat nog lekker ook, wel krap...nu met 4 grote kinderstoelen ben ik zeer blij met onze 6 persoons die ook nog op gas rijdt!

wendy
Homepage
25-01-06 21:59
Wij hebben een VW passat en daar hebben we nu twee römer kinderstoetjes voor de tweeling van 1,5 in en een kinderstoel voor onze dochter van 3,5. Het past precies. We hebben de auto gekocht tijdens de zwangerschap. Ook de kinderstoel is van römer, deze is 10 cm smaller dan de meest gangbare.Het kon anders ook wel, maar nu zitten de stoelen niet klem tussen de deuren :) :)
Groetjes en succes

chantal
29-01-06 07:40
gefeliciteerd. wij hadden eerst een station ford - hadden we al en deze wilde we eigenlijk helemaal oprijden maar kwam niet door de apk. We hebben nu een peugeot 407 sw - is hoger en groter als een station maar kleiner als een mpv auto. De twins zitten en romer stoeltjes en de oudste zit in een auto zitje. dit past goed en de dubbele wagen kan met gemak in de achterbak. Misschien een idee om er rekening mee te houden dat als 1 van de kids later een vriendje of vriendinnetje mee wil dat bij de meeste van deze soort auto' s een extra stoel ingezet kan worden. je verliest op dat moment wel laadruimte maar de wagen kan dan op zijn zijkant er nog makkelijk bijen er passen ook nog boodschappen bij.een extra stoel kan je ook vaak huren en deze zijn altijd na te bestellen. Als je de auto gaat uitkiezen en je hebt je kinderwagen al neem hem dan mee. Ik heb dit gedaan om te kijken of het ook makkelijk tilt goed past e.d.de wagens zijn immers niet zwaar maar wel groot en log- ze stonden wel raar te kijken maarja, als je dan toch bezig ben. veel succes ermee.

chantal
29-01-06 07:41
ik was vergeten te zeggen dat ik de duo urban jungle dus heb. gr

Hilko Vos
30-06-09 10:07
Wie weet of er in een citroen C5 station 3 zitjes passen op de achterbank?

Karin
12-07-09 14:26
Als je 2 stoeltjes heb op de achterbank en er past geen derde op mag het derde kindje ook in de gordel tussen twee stoeltjes in zitten

ineke maarman
Homepage
11-02-11 22:19
Ik herken het probleem, het is inderdaad lastig met drie autostoeltjes op de achterbank. Een heel handige oplossing vind ik het Easycarseat autostoeltje, het is een opblaasbaar autostoeltje wat dus gemakkelijk met andere stoeltjes is te combineren, of waar die van op de achterbank passen. Het is niet vergelijkbaar met een luchtbed, maar meer met een rafting boot qua stevigheid. Wij vinden het echt ideaal.

esther
03-03-11 20:59
Hallo
wij hebben ook een tweeling en onze oudste dochter was 2,5 jaar toen ze geboren zijn. wij hebben een peugot partner, ideaal, de tweelingwagen kon makkelijk achterin en je kan drie autostoeltjes achterin, ook makkelijk zijn de schuifdeuren.echt een aanrader

Vera
06-05-11 22:26
In onze opel astra station wagen passen in elk geval 2 romer autostoeltjes en een maxicosi naast elkaar. Voldoende ruimte voor een duo wagen achterin.

Tamara
29-05-11 21:33
Ik vind net op internet een (goedgekeurd) autostoeltje uit 1 stuk waar tegelijkertijd 3 of zelfs 4 kinderen in kunnen. Met diverse accesoires geschikt voor kinderen vanaf de geboorte tot 36 kg. Het heet de "Multimac" en is in Engeland verkrijgbaar. Dit lijkt ons wel wat. Ik ben nu in verwachting van een tweeling en onze oudste is nu anderhalf. Wij kunnen helaas geen nieuwe auto kopen, dit leek ons wel een goede oplossing.

http://www.multimac.co.uk/4_child_car_seat

Hotforum
Gratis je eigen forum
marleen
11-11-11 12:57
Fijn om allerlei verschillende automerken hier te vinden, waarbij 3 stoeltjes op de achterbank passen. Wij hebben alleen 2 isofix stoeltjes en daar zal eerst een maxi cosi bij moeten en later een stoeltje van groep 2 (4 jaar) (dan schuift de jongste naar de groep 1 stoel en de oudste naar die groep 2 stoel toe)
Dus 2 isofix groep 1 stoelen met maxi cosi erbij of 2 isofix groep 1 stoelen met een groep 2 stoel erbij. Past het dan nog? Want ik begrijp dat het schuiven wel een belangrijk ding is wil het echt passen en met isofix valt er niks te schuiven.
Wie heeft hier ervaring mee??

groetjes, marleen

E. M.
20-02-12 12:23
Wij hebben de Peugot 5008. Deze heeft drie vollegide stoelen, die los verschoven (naar voren en achteren) kunnen worden EN ook 3 keer Iso-fix. Voor ons een uitkomst en zeker aan te raden.

sharon
12-11-12 11:59
Wij hebben een tweeling van 8maanden en een zoontje van 1jaar en 8maanden.
We hadden een 1 maxi cosi priori stoel in het midden op de achterbank en twee maxi cosi erlangs....
Nu hebben we 3 maxi cosi priori op de achterbank en dat gaat prima!
Wij hebben een citron grand picasso en dan heb je ook nog twee stoelen in de achterbak maar de achterbak hebben we echt nodig voor de kinderwagen!

Groetjes sharon

Carolien
09-04-13 19:44
Die multimac de auto stoel bank voor meerder kids. Wie heeft er ervaring mee?

Adverteerder:

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie